Skuteczne pozycjonowanie serwisu internetowego to podstawa sukcesu firmy w Internecie. Dobrze zaplanowana i konsekwentnie prowadzona kampania SEO przyniesie wymierne korzyści w postaci napływu nowych użytkowników, zwiększenia sprzedaży oraz zysków przedsiębiorstwa.
Na dobrze i kompleksowo prowadzoną kampanię pozycjonowania składa się kilka elementów:
- Poprawnie przygotowana i zoptymalizowana strona pod kątem technicznym.
- Rzetelna analiza słów kluczowych, na które strona ma być widoczna w Google.
- Optymalizacja treści na stronie pod docelowe frazy kluczowe.
- Sukcesywna i konsekwentna kampania pozyskiwania wysokiej jakości linków (link building).
- Pomiar efektów i ewentualna korekta strategii.
Realizujemy właśnie takie kampanie. Zdajemy sobie sprawę, że każda firma jest inna, ma inne cele. Z tego też powodu do pracy z każdym Klientem podchodzimy indywidualnie i nieszablonowo.
Jaki będzie efekt prowadzonej kampanii pozycjonowania strony?
Wzrost pozycji słów kluczowych
Nasze główne działania będą się skupiały na wypozycjonowaniu wybranych przez Ciebie fraz kluczowych. Ich pozycja będzie sukcesywnie rosła co wiąże się ze wzrostem ilości potencjalnych Klientów.
Wzrost widoczności
Wzrost pozycji konkretnych słów kluczowych to niejedyny nasz cel. Drugą kwestią, o którą będziemy dbali to stały wzrost widoczności Twojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania na inne słowa kluczowe powiązane z Twoją działalnością.
Większe grono potencjalnych Klientów
Nasza działania w prostej linii prowadzą do zwiększenia grona potencjalnych Klientów, którzy trafiają na Twoją stronę internetową. Przełoży się to także na zwiększającą się sprzedaż.
Jakie są rzeczywiste rezultaty naszej pracy?
Poniżej prezentujemy kilka przykładów efektów naszej pracy w różnych branżach. Zachęcamy również do zapoznania się z naszymi referencjami oraz opiniami w wizytówce Google.
Przykład 1 - NIEWIELKI SKLEP INTERNETOWY
Na wykresie znajduje się liczba fraz widoczna w TOP50 w Google. Zaczęliśmy współpracę właściwie od zera w kwietniu 2022 przy najniższym pakiecie cenowym. Projekt rozwijał się stabilnie. W grudniu 2022 mieliśmy sporą aktualizację algorytmu Google. Szybko dostosowaliśmy nasze sposoby działania i właściwie od razu, na początku roku 2023, witryna gwałtownie ruszyła do góry.

Przykład 2 - DUŻY SKLEP INTERNETOWY
Poniżej widać kwotę przychodów w ujęciu miesięcznym. Prace rozpoczęliśmy we wrześniu 2021 przy najwyższym pakiecie cenowym. W ciągu pół roku sprzedaż skoczyła dwukrotnie.

Przykład 3 - niewielka wizytówka firmowa
Na wykresie znajduje się liczba użytkowników z Google w ujęciu miesięcznym. Prace zaczynaliśmy niemal od zera w drugiej połowie 2020 roku przy najniższym pakiecie cenowym. W niespełna rok zwielokrotniliśmy liczbę użytkowników na stronie.

Co wykonamy w ramach pozycjonowania Twojego serwisu?
Co zyskasz dzięki kompleksowej obsłudze SEO?
Oszczędzasz czas
Nie musisz działać po omacku. Nie musisz zgadywać, które frazy kluczowe się opłacają, a które nie. Nie musisz także testować, które metody pozycjonowania są skuteczne, a które szkodzą. Wszystko zrobimy za Ciebie, a Ty będziesz mógł skupić się na rozwoju swojego biznesu.
Oszczędzasz pieniądze
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nadal jest tańsze niż tradycyjne metody promocji. Jest to także metoda dużo łatwiej mierzalna, skalowalna i wyżej konwertująca. Kampania SEO to zatem inwestycja, a nie koszt.
Rozwijasz biznes
Twoja strona będzie coraz lepiej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu będzie na nią trafiała coraz większa liczba potencjalnych Klientów. Dzięki skutecznej kampanii SEO Twój biznes będzie się stabilnie rozwijał.
Garść statystyk…
Ile procent kliknięć zgarnia strona na 1 miejscu w Google?
Jak podaje Searchenginejournal.com, strona znajdująca się na pierwszym miejscu w organicznych wynikach wyszukiwania Google na daną frazę kluczową, zbiera średnio aż 32,5% ruchu z tej frazy. Właśnie dlatego tak istotnym jest dążenie do możliwie jak najwyższego miejsca. Im niżej jesteśmy, tym mniejszy procent ruchu do nas trafi. Absolutnym minimum jest pierwsza strona wynikowa.
ruchu zgarnia strona na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania
Jak długą treść tworzyć?
Algorytm Google już dawno odszedł od premiowania stron o niskiej zawartości merytorycznej i małej ilości tekstu. Jak podaje serwis Backlinko.com, strona będąca w TOP10 Google na zadaną frazę miała średnio 1890 słów. To dowodzi, że opłaca się w dzisiejszych czasach tworzyć obszerne treści, które dogłębnie wyczerpują temat.
Średnia ilość słów strony będącej w TOP10 Google na zadaną frazę
Zadbaj o niski współczynnik odrzuceń
Z tego samego badania przeprowadzonego przez Backlinko.com wynika, że strony o niższym współczynniku odrzuceń mają większe szanse na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że algorytm Google lubi premiować strony z angażującymi treściami wysokiej jakości, które satysfakcjonują użytkownika (tzw. RankBrain).
Obniżaj współczynnik odrzuceń poprzez tworzenie angażujących treści

Pakiety kompleksowego pozycjonowania stron internetowych
Podane kwoty są cenami netto. Należy do nich doliczyć 23% VAT.
Wypełnij poniższy formularz
Po wysłaniu formularza otrzymasz bezpłatną, niezobowiązującą i szczegółową wycenę.
FAQ
Czy warto pozycjonować stronę?
Niektórzy wychodzą z założenia, że lepiej jest zainwestować w płatne reklamy Google zamiast w pozycjonowanie organiczne – wynik pewny i widoczny natychmiast. W pewnym sensie to prawda, jednak faktem jest, że użytkownicy rzadziej klikają w reklamy Google Ads (dawniej Google Adwords). Zdecydowana większość ludzi korzystających z wyszukiwarki Google pomija sekcję reklam i od razu przechodzi do wyników organicznych.
Co więcej, inwestowanie wyłącznie w Google Ads nie daje możliwości tak szerokiej widoczności w Google jak ma to miejsce w przypadku pozycjonowania organicznego. Dlatego wychodzimy z założenia, że o ile reklamy Google Ads są dobre do testowania konwersji na poszczególnych frazach, to długofalowo nie sprawdza się dobrze i prawdopodobnie pochłonie większy budżet. Jest to również dobre rozwiązanie komplementarne dla pozycjonowania SEO.
Co wpływa na pozycjonowanie strony w Google?
Wymienić można nawet 200 czynników rankingowych w wyszukiwarce Google. Oczywiście jedne z nich są istotnie bardziej, a inne mniej. W każdym razie do trzech najważniejszych zaliczamy:
- Content (treść)
- Linki (w zasadzie treść i linki stoją wspólnie na 1. miejscu)
- RankBrain
Co to jest RankBrain?
Algorytm RankBrain analizuje na bieżąco, czy dana strona wynikowa Google spełniła oczekiwania użytkownika. Przykładowo, jeśli użytkownik po wpisaniu frazy w Google wchodzi na daną stronę, a następnie szybko z niej ucieka i wybiera inną (lub zmienia zapytanie), to jest dla algorytmu znak, że strona ta nie spełniła oczekiwań użytkownika. Efekt będzie taki, że witryna, na którą użytkownik wszedł w pierwszej kolejności będzie miała obniżony ranking.
Czy czynniki behawioralne mają znaczenie w ustalaniu rankingu strony?
Choć nikt tego wprost nie udowodnił, to z naszych obserwacji wynika, że bardzo często pozytywne zachowanie użytkowników na stronie ma wpływ na jej ranking w Google. Do pozytywnych zachowań zaliczamy:
- niski współczynnik odrzuceń
- wysoka ilość odwiedzonych przez użytkownika podstron w czasie trwania sesji
- długi średni czas trwania sesji
- interakcja użytkownika z elementami multimedialnymi na stronie (zdjęcia, filmy, wykresy)
W ostatnim czasie pojawiło się kilka testów, które teoretycznie obalają tę hipotezę. Sami zauważyliśmy, że czynniki behawioralne nie zawsze mają jakikolwiek wpływ. Nie zmienia to jednak naszych obserwacji, że bardzo często ten wpływ jest zauważalny. Zatem z pewnością nie zaszkodzi zadbać o pozytywny odbiór strony przez użytkowników.
Czy można skutecznie pozycjonować stronę samodzielnie?
Z naszego doświadczenia wynika, że przy odrobinie wiedzy, zapoznania się z podstawowymi zasadami można z powodzeniem prowadzić mniejsze projekty… ale często tylko do pojawienia się pierwszych problemów i prawie nigdy nie da się tego robić bezkosztowo. Dzisiejsze pozycjonowanie, poza doświadczeniem, wymaga także stosowania wielu narzędzi (najczęściej płatnych).
Do absolutnych podstaw należą narzędzia do:
- analizy słów kluczowych (np. LongTailPro, Senuto, Übersuggest, AnswerThePublic)
- monitoringu słów kluczowych (np. WebPozycja, SEOStation)
- analizy linków zwrotnych (np. SpyGlass, Ahrefs, Majestic SEO)
Niezwykle przydatna jest również przynajmniej podstawowa znajomość Google Analytics i Google Search Console. Dzięki temu można podejmować racjonalne decyzje na podstawie twardych danych.
Jak działa pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to świetny sposób dla mniejszych firm działających wyłącznie na rynku lokalnym (np. w obrębie jakiegoś województwa lub miasta). Przykładowo, jeśli zajmujemy się salonem fryzjerskim zlokalizowanym w Gdańsku, to nie zależy nam na klientach z Warszawy. Dlatego warto zadbać o odpowiednią optymalizację serwisu (np. dokładny adres na każdej podstronie, miasto w znacznikach meta title i treści) oraz o optymalizację wizytówki Google Moja Firma.
Należy także pozyskiwać linki z lokalnych serwisów internetowych. Dzięki tym działaniom, Twoja strona internetowa będzie wyżej widoczna właśnie wśród użytkowników wpisujących np. frazę “najlepszy salon fryzjerski” na terenie Gdańska.
Jaka jest idealna ilość treści na pozycjonowanej podstronie?
Wśród specjalistów często można się spotkać z nieprawdziwymi mitami, że jakaś konkretna ilość znaków w tekście jest optymalna. Niekiedy słyszymy “2000 znaków”, innym razem “4000 znaków”, a jeszcze kiedy indziej jest to “10000 znaków”. Niestety, ale taka liczba nie istnieje. Co można powiedzieć na pewno, to że statystyki dowodzą, iż długa i wyczerpująca treść ma większe szanse na wyższą pozycję w Google.
Z badań wynika, że strony w TOP10 mają średnio 1890 słów. Jednak to wcale nie oznacza, że zawsze trzeba tworzyć aż tak długie treści. Nie oznacza to także, że nigdy nie trzeba tworzyć treści bardziej obszernych. Tak naprawdę każdą frazę (lub grupę fraz) trzeba analizować osobno. Przykładowo, fraza “ranking telewizorów” wymagać będzie dużo obszerniejszej treści niż frazy z definicjami słownikowymi.
Jaki jest idealny profil linków?
Idealny profil linków to taki, który wygląda naturalnie 😉 Oczywiście nie da się tego w jednoznaczny sposób określić, ale z całą pewnością można stwierdzić, że profil linków, który będzie posiadał duży procent tzw. linków Exact Match (np. wiele linków na anchor “fryzjer Gdańsk” lub “mechanik Warszawa”) nie będzie naturalny. Nie istnieje niestety optymalny procent linków z dokładnym dopasowaniem, ale z powodzeniem można założyć, że olbrzymią większość powinny stanowić linki na czysty adres URL, nazwę marki oraz słowa takie jak “tutaj”, czy “kliknij”. Niewielki procent linków powinien być linkami Exact Match.
Warto także zadbać o odpowiedni stosunek linków Dofollow do Nofollow. Zasada jest prosta – dużą większość powinny stanowić linki dofollow. Dobrym przedziałem jest 60-80%.
Od czego zacząć pozycjonowanie strony?
Jakąkolwiek pracę nad pozycjonowaniem strony, należy zacząć od poprawnie wykonanej analizy słów kluczowych. Musisz wybrać, na których frazach Ci zależy, oszacować jakie są realne szanse na wybicie ich do TOP10 oraz pogrupować je tematycznie. Kolejnym krokiem jest techniczna optymalizacja strony (struktura, linkowanie wewnętrzne, wydajność itd.) oraz optymalizacja treści. Niekiedy wystarczy zaktualizować dotychczasowe teksty na stronie, a innym razem należy napisać nowe.
Czy muszę mieć mobilną wersję strony do skutecznego pozycjonowania?
W dzisiejszych czasach posiadanie strony dostosowanej do urządzeń mobilnych jest absolutną koniecznością. Wszystko w związku z Mobile-First Index. Jest to zasada polegająca na tym, że algorytm Google ocenia strony i układa je w ranking na podstawie ich mobilnej wersji. Ma to miejsce nie tylko w przypadku wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, ale również na urządzeniach desktopowych. Z tego powodu nie można zbagatelizować kwestii mobilnej wersji strony.
Nasze marki