Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie pnie się w naturalnych wynikach wyszukiwania Google pomimo stałego linkowania? Przyczyną może być nieodpowiednio przygotowany serwis.
Audyt SEO i poprawnie wykonana optymalizacja SEO serwisu internetowego to element istotny zarówno w przypadku małych firmowych witryn jak również dużych sklepów internetowych.
Zastanawiasz się dlaczego warto inwestować dodatkowe środki w audyt SEO strony internetowej?

Co zyskasz dzięki audytowi strony i optymalizacji SEO?
Oszczędzasz czas
Dzięki poprawnie zoptymalizowanej stronie pod kątem SEO, Twój serwis lub sklep znacznie szybciej osiągnie pozycje w wyszukiwarce Google, na których Ci zależy.
Oszczędzasz pieniądze
Pozycjonowanie witryny potrafi pochłonąć spore zasoby pieniężne. Szczególnie, jeśli serwis jest źle zoptymalizowany. Dzięki dobrze przygotowanej stronie, do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów będziesz potrzebował mniejszej ilości linków, co odczujesz w portfelu.
Rozwijasz biznes
Oszczędzając czas i pieniądze rozwijasz swoją firmę, możesz skupić się na rzeczach naprawdę ważnych. Twój serwis w końcu zacznie nie tylko na siebie zarabiać, ale również przynosić Ci wymierne zyski w postaci nowych Klientów z organicznych wyników wyszukiwania Google.
Co to jest audyt SEO i optymalizacja SEO oraz jaka jest jego cena?
Audyt SEO to analiza nawet ponad 200 czynników, które wpływają na wydajność strony w wyszukiwarkach internetowych (w polskich warunkach będzie to w przeważającej części Google). Natomiast optymalizacja to proces wdrażania na stronie zmian rekomendowanych w audycie. Poprawne wdrożenie audytu zgodnie ze sztuką SEO zwiększa widoczność witryny w Google, co przekłada się na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej.
Cena zależna jest od wielkości serwisu oraz poziomu jego skomplikowania. Każdą wycenę wykonujemy indywidualnie przed nawiązaniem współpracy. Realnie koszty wahają się od 200 PLN do 2000 PLN netto. Masz więcej wątpliwości? Zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami.
Poniżej znajdziesz częściową listę tego, co sprawdzimy w ramach wykonanej analizy widoczności w wyszukiwarkach (zarówno on-site jak i off-site).
Garść statystyk…
Dlaczego warto zadbać o szybkość ładowania strony?
Szybkość ładowania strony jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google – wpływa bezpośrednio na pozycję strony w wyszukiwarce. Jednak, co wydaje się oczywiste, wpływa także na zachowania użytkowników. Jeśli serwis ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 40% użytkowników ją opuści, a aż 80% nigdy na nią wróci! Wydajność witryny to jeden z elementów, który sprawdzimy na Twojej witrynie. Zadbamy zarówno o użytkowników, jak również o robota Google.
Trudności przy zakupach w Sieci dokonywanych poprzez urządzenia mobilne
Według badania E-commerce w Polsce 2018 przeprowadzonego przez Gemius.pl, aż 67% użytkowników mobilnych spotkało się z niedostosowaniem strony do zakupów na smartfonie. 59% miewa problemy z wypełnianiem formularzy, a 31% stwierdziło, że zastosowano zbyt małą czcionkę. To prosta droga to obniżenia współczynnika konwersji i odpływu użytkowników. Dzięki audytowi SEO oraz optymalizacji, Twój sklep będzie w pełni dostosowany dla mobilnych użytkowników.
Dlaczego warto dbać o design i aktualność serwisu?
Z ankiety przeprowadzonej przez Bluefountainmedia.com wynika, że aż 81% respondentów nabiera złego zdania o marce, gdy jej serwis nie był aktualizowany od dłuższego czasu. Co więcej, aż 39% ankietowanych wielokrotnie się zastanawia nad zakupem, jeśli strona nie jest aktualna i łatwa w użyciu. Twój biznes nie może sobie pozwolić na takie niedopatrzenia. Serwis powinien być stale aktualizowany i dostosowywany do aktualnych trendów. Nieustannie warto szukać nowych, lepszych rozwiązań.
użytkowników opuści serwis
użytkowników nigdy do niego nie powróci
użytkowników gorzej myśli o marce
użytkowników wielokrotnie zastanawia się nad zakupem
Kilka słów o naszej skuteczności
Działania przez nas wykonywane cechują się wysokim poziomem staranności i skuteczności. Doświadczenie pozwala nam sprawnie określić, które czynniki prawdopodobnie będą miały największy wpływ w przypadku danej witryny. Poniżej prezentujemy przykład serwisu, który znajduje się pod nasza opieką. Zapraszamy także do zapoznania się z naszymi referencjami oraz opiniami w wizytówce Google.
Prace nad domeną zaczęliśmy wraz z początkiem miesiąca. Pierwotnie 75% fraz była poza TOP10. Audyt został wykonany w pierwszym tygodniu, a większość najważniejszych zmian wdrożono w okolicy połowy miesiąca. Pierwszy etap zakończono 17. dnia pracy nad domeną. Serwis niemal od razu zanotował wyraźny wzrost. Na koniec miesiąca dwie frazy były w TOP5, a kolejne dwie były na początku drugiej strony wyszukiwania. W ciągu kolejnego miesiąca wdrażaliśmy kolejne poprawki i notowaliśmy kolejne wzrosty. Finalnie, po 60. dniach pracy nad domeną jedna z fraz była w TOP2, druga w TOP5, trzecia w TOP6 zahaczając nawet o TOP3. Fraza czwarta (teoretycznie najłatwiejsza) zanotowała delikatny spadek. Poprawne wdrożenie optymalizacji serwisu umożliwiło późniejsze relatywnie szybkie i bardzo dobre rezultaty kampanii linkbuildingowej.
Zmiany wprowadzone w ramach audytu ograniczyły się do działań on-site (bez publikacji żadnych nowych treści). Wykonana została optymalizacja istniejących już podstron z korektami treści pod kątem SEO. 60 dni pracy nad domeną przyniosło wzrost z ruchu z organicznych wyników wyszukiwania o prawie 37% w stosunku do poprzednich dwóch miesięcy.

Jak realizujemy analizę widoczność w wyszukiwarkach i optymalizację?
Wypełnij niezobowiązujący formularz na dole tej strony
Wykonujemy indywidualną wycenę
Ustalamy warunki współpracy (zakres działań, czas realizacji) i wystawimy fakturę proforma
Po opłaceniu wystawiamy właściwą fakturę i przystępujemy do realizacji
Otrzymujesz raport PDF ze szczegółowymi wskazówkami co wymaga poprawy
Wypełnij niezobowiązujący formularz zamówienia, abyśmy mogli wycenić dla Ciebie audyt
FAQ
Co zawiera audyt SEO?
Dobrze wykonany audyt SEO zawiera wykaz elementów, które wymagają poprawy wraz z ich objaśnieniem. Lista ta dotyczy zarówno elementów on-site (analiza treści, linkowania wewnętrznego itd.) jak również off-site (analiza profilu linków, czy porównanie z konkurentami). Do poprawnego jego wykonania niezbędny jest dostęp do Google Analytics, Google Search Console, logów serwera oraz wykorzystanie zewnętrznych narzędzi analitycznych.
Jak zrobić audyt SEO?
Samodzielne wykonanie pełnego audytu SEO (bez pomocy agencji) jest wprawdzie możliwe, ale niezwykle trudne. Najpierw należy posiąść wiedzę z zakresu dobrych praktyk SEO, następnie nabyć niezbędne narzędzia i nauczyć się z nich korzystać. Możliwe jest wykonanie audytu SEO w podstawowym zakresie za pomocą darmowych narzędzi, jednak nawet najlepsze przygotowanie merytoryczne nie zastąpi doświadczenia wyspecjalizowanej agencji SEO.
Audyt SEO strony internetowej lub bloga
Audyt SEO strony internetowej oraz bloga (do około 20-30 podstron) jest znacznie mniej skomplikowanym zadaniem, niż audytowanie dużego sklepu internetowego z tysiącami produktów. Dużo łatwiej przeanalizować strukturę takiej strony, linkowanie wewnętrzne, nawigację czy linki wychodzące. Optymalizacja treści także nie przysparza dużych trudności. W przypadku blogów należy jednak pamiętać o kilku charakterystycznych elementach, jak np. usunięcie tzw. zombie pages.
Audyt SEO sklepu internetowego
Audyt SEO sklepu internetowego oraz jego optymalizacja SEO nastręcza dużo więcej trudności niż ma to miejsce w przypadku małej wizytówki firmowej (szczególnie w przypadku sklepów z dużą ilością produktów. W grę wchodzą wówczas takie elementy jak paginacja list produktowych, cze brak unikalnej treści na podstronach produktowych oraz stronach kategorii. Często problemem jest również dynamiczne generowanie adresów URL i duplikacja treści.
Nasze marki