Audyt SEO i optymalizacja stron

Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie pnie się w naturalnych wynikach wyszukiwania Google pomimo stałego linkowania? Przyczyną może być nieodpowiednio przygotowany serwis.

Audyt SEO i poprawnie wykonana optymalizacja SEO serwisu internetowego to element istotny zarówno w przypadku małych firmowych witryn jak również dużych sklepów internetowych.

Zastanawiasz się dlaczego warto inwestować dodatkowe środki w audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO strony oraz jej optymalizacja

Co zyskasz dzięki audytowi strony i optymalizacji SEO?

Oszczędzasz czas

Dzięki poprawnie zoptymalizowanej stronie pod kątem SEO, Twój serwis lub sklep znacznie szybciej osiągnie pozycje w wyszukiwarce Google, na których Ci zależy.

Oszczędzasz pieniądze

Pozycjonowanie witryny potrafi pochłonąć spore zasoby pieniężne. Szczególnie, jeśli serwis jest źle zoptymalizowany. Dzięki dobrze przygotowanej stronie, do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów będziesz potrzebował mniejszej ilości linków, co odczujesz w portfelu.

Rozwijasz biznes

Oszczędzając czas i pieniądze rozwijasz swoją firmę, możesz skupić się na rzeczach naprawdę ważnych. Twój serwis w końcu zacznie nie tylko na siebie zarabiać, ale również przynosić Ci wymierne zyski w postaci nowych Klientów z organicznych wyników wyszukiwania Google.

On-page SEO

Linkowanie wewnętrzne

Sprawdzimy, czy nawigacja Twojej witryny jest poprawnie zbudowana oraz jak wygląda linkowanie np. między produktami w sklepach internetowych. Zweryfikujemy, czy wszystkie podstrony Twojego serwisu są łatwo dostępne.

Meta tagi (“title”, „description”)

Meta tagi jakie jak tytuł strony to jeden z najistotniejszych elementów całej podstrony. Powinien być on unikalny w ramach całej witryny i wiernie oddawać treść danej podstrony.

Analiza nagłówków

Nagłówki to obok znacznika “title” drugi co do ważności czynnik wpływający na poprawną optymalizację strony. Szczególne znaczenie ma znacznik H1, który w obrębie danej podstrony powinien wystąpić tylko raz. Powinien również być unikalny w ramach całej witryny i oddający treść podstrony.

Weryfikacja treści (np. nasycenie słowami kluczowymi)

Tekstu na podstronie nie powinno być ani za dużo, ani za mało. To samo odnosi się do nasycenia danym słowem kluczowym. W zależności od danego słowa kluczowego czynniki te mogą przybierać różne wartości. Zbadamy dla Ciebie te elementy i wskażemy konkretne sposoby rozwiązania ewentualnych problemów.

Analiza zduplikowanych treści

Serwis nie powinien powielać treści ani wewnątrz samego siebie, ani nie powinien kopiować tekstu z innych stron w Internecie. Google preferuje treść unikalną, nigdzie indziej niespotykaną. Dodatkowo, pod duplikacją treści rozumiemy także takie sytuacji, gdy np. Twoja strona widoczna jest zarówno w wersji z “www” jak również bez tego przedrostka. Zbadamy, czy Twój serwis został dotknięty problemem zduplikowanej treści.

Optymalizacja multimediów

Nie wystarczy wstawić na stronie zdjęcia, aby Google uznało to za wartość dodaną. Dużo lepsze rezultaty można osiągnąć poprzez odpowiednią optymalizację tych grafik, czyli np. należy uzupełnić w nich atrybuty “alt”. Sprawdzimy, czy Twój serwis zdaje ten egzamin.

Elementy User Experience

Zbyt skomplikowane formularze, czy złe rozmieszenie elementów na stronie potrafią skutecznie zniechęcić użytkowników do przebywania w serwisie czy sklepie internetowym. Wpływa to negatywnie choćby na współczynnik odrzuceń lub czas spędzony na witrynie, co może się przełożyć na obniżenie pozycji w wyszukiwarce.

Weryfikacja mobilnej wersji strony (responsywność)

Znasz zasadę Mobile-First Index? Oznacza ona, że do ustalania pozycji serwisu w wyszukiwarce brana jest pod uwagę najpierw mobilna wersja strony, a nie desktopowa. Co ważne – ma to miejsce również w przypadku wyszukiwań desktopowych. Krótko mówiąc, że absolutną koniecznością jest posiadanie mobilnej wersji strony. Prędzej czy później będziesz musiał w nią zainwestować.

Struktura witryny

Poprawnie zbudowana struktura witryny ułatwia Googlebotowi wizyty na naszej stronie. Dzięki temu cały proces indeksacji przebiega szybciej i jest dużo bardziej skuteczny.

Adresy podstron przyjazne dla Google

Adresy URL podstron powinny być przyjazne dla Google, co oznacza, że nie powinny się w nich znajdować żadne oznaczenia sesji czy jakiekolwiek inne zmienne.

Optymalizacja dla Google RankBrain

RankBrain to oparty na sztucznej inteligencji algorytm, którego Google używa do formowania wyników wyszukiwania. Na podstawie takich elementów jak UX, CTR, współczynnik odrzuceń itp. RankBrain bada satysfakcję użytkownika i ocenia strony, które później w odpowiedniej kolejności wyświetla w organicznych wynikach wyszukiwania. Zgodnie z tym co twierdzi samo Google, RankBrain jest trzecim najważniejszym czynnikiem rankingowym.

Poprawność kodu źródłowego

Witryna powinna być pozbawiona poważniejszych błędów w kodzie źródłowym. Występowanie tych błędów może między innymi utrudniać robotowi Google indeksowanie strony.

Wydajność witryny

Strona powinna się ładować w możliwie jak najkrótszym czasie. Zbyt duża ilość kodu JavaScript lub zbyt duża waga plików graficznych może skutecznie spowolnić działanie strony, przez co Googlebot będzie miał utrudnione zadanie. Wskażemy co należy poprawić, aby wydajność witryny była możliwie jak najwyższa.

Plik robots.txt

Plik robots.txt umożliwia blokadę dostępu do niektórych części witryn dla różnych robotów internetowych. Jest to szczególnie przydatne, gdy nie chcemy, by pewne zasoby strony znalazły się w indeksie Google lub gdy chcemy zablokować spamerski ruch z Chin czy Rosji.

Mapa strony XML

Mapa strony w formacie XML ułatwia indeksowanie witryny robotowi Google. Jej poprawna budowa znacząco przyspiesza proces poznawania naszej strony przez Googlebota. Zweryfikujemy, czy posiadasz mapę strony XML i czy jest ona właściwie zbudowana.

Uwaga

Proces optymalizacji, czyli wdrażania rekomendowanych zmian, wykonujemy wyłącznie dla serwisów opartych o CMS WordPress.

Dostępność witryny dla Googlebota

W niektórych szczególnych sytuacjach Googlebot może mieć problem z poprawnym renderowaniem zawartości podstrony. Zdarzają się nawet sytuacje, że robot Google’a w ogóle nie widzi treści strony. Eliminacja tego problemu może znacząco poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce.

Analiza profilu linków

Nieprzemyślane linkowanie lub umieszczanie linków w złych źródłach może prowadzić do obniżenia rankingu witryny. Zweryfikujemy, czy Twoja strona posiada poprawnie zbudowany profil linków oraz zaproponujemy strategię dalszego linkbuildingu, by pozycja serwisu w wyszukiwarce uległa poprawie.

Analiza widoczności w wyszukiwarkach i analiza słów kluczowych

Sprawdzimy na jakie frazy kluczowe strona jest widoczna w wyszukiwarce Google. Zasugerujemy nowe słowa kluczowe zgodne z Twoim profilem działalności, które będą relatywnie łatwe do wypozycjonowania i które jednocześnie przyniosą Ci zyski.

Porównanie z konkurentami

Sprawdzimy jak Twój serwis wygląda na tle konkurencji. W pewnych specyficznych przypadkach może się okazać, że już samą tylko dobrą optymalizacją serwisu możesz przeskoczyć swoją konkurencję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Garść statystyk…

Dlaczego warto zadbać o szybkość ładowania strony?

Szybkość ładowania strony jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google – wpływa bezpośrednio na pozycję strony w wyszukiwarce. Jednak, co wydaje się oczywiste, wpływa także na zachowania użytkowników. Jeśli serwis ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 40% użytkowników ją opuści, a aż 80% nigdy na nią wróci! Wydajność witryny to jeden z elementów, który sprawdzimy na Twojej witrynie. Zadbamy zarówno o użytkowników, jak również o robota Google.

Trudności przy zakupach w Sieci dokonywanych poprzez urządzenia mobilne

Według badania E-commerce w Polsce 2018 przeprowadzonego przez Gemius.pl, aż 67% użytkowników mobilnych spotkało się z niedostosowaniem strony do zakupów na smartfonie. 59% miewa problemy z wypełnianiem formularzy, a 31% stwierdziło, że zastosowano zbyt małą czcionkę. To prosta droga to obniżenia współczynnika konwersji i odpływu użytkowników. Dzięki audytowi SEO oraz optymalizacji, Twój sklep będzie w pełni dostosowany dla mobilnych użytkowników.

Dlaczego warto dbać o design i aktualność serwisu?

Z ankiety przeprowadzonej przez Bluefountainmedia.com wynika, że aż 81% respondentów nabiera złego zdania o marce, gdy jej serwis nie był aktualizowany od dłuższego czasu. Co więcej, aż 39% ankietowanych wielokrotnie się zastanawia nad zakupem, jeśli strona nie jest aktualna i łatwa w użyciu. Twój biznes nie może sobie pozwolić na takie niedopatrzenia. Serwis powinien być stale aktualizowany i dostosowywany do aktualnych trendów. Nieustannie warto szukać nowych, lepszych rozwiązań.

użytkowników opuści serwis

użytkowników nigdy do niego nie powróci

Niedostosowanie strony do urządzeń mobilnych
0%
Niewygodne formularze
0%
Za duża ilość czynności do wykonania
0%
Zbyt mała czcionka
0%

użytkowników gorzej myśli o marce

użytkowników wielokrotnie zastanawia się nad zakupem

Kilka słów o naszej skuteczności

Działania przez nas wykonywane cechują się wysokim poziomem staranności i skuteczności. Doświadczenie pozwala nam sprawnie określić, które czynniki prawdopodobnie będą miały największy wpływ w przypadku danej witryny. Poniżej prezentujemy przykład serwisu, który znajduje się pod nasza opieką. Zapraszamy także do zapoznania się z naszymi referencjami oraz opiniami w wizytówce Google.

Prace nad domeną zaczęliśmy wraz z początkiem miesiąca. Pierwotnie 75% fraz była poza TOP10. Audyt został wykonany w pierwszym tygodniu, a większość najważniejszych zmian wdrożono w okolicy połowy miesiąca. Pierwszy etap zakończono 17. dnia pracy nad domeną. Serwis niemal od razu zanotował wyraźny wzrost. Na koniec miesiąca dwie frazy były w TOP5, a kolejne dwie były na początku drugiej strony wyszukiwania. W ciągu kolejnego miesiąca wdrażaliśmy kolejne poprawki i notowaliśmy kolejne wzrosty. Finalnie, po 60. dniach pracy nad domeną jedna z fraz była w TOP2, druga w TOP5, trzecia w TOP6 zahaczając nawet o TOP3. Fraza czwarta (teoretycznie najłatwiejsza) zanotowała delikatny spadek. Poprawne wdrożenie optymalizacji serwisu umożliwiło późniejsze relatywnie szybkie i bardzo dobre rezultaty kampanii linkbuildingowej.

Wyniki wdrożenia audytu SEO
Sytuacja tej samej domeny miesiąc później po wprowadzeniu wszystkich zmian

Zmiany wprowadzone w ramach audytu ograniczyły się do działań on-site (bez publikacji żadnych nowych treści). Wykonana została optymalizacja istniejących już podstron z korektami treści pod kątem SEO. 60 dni pracy nad domeną przyniosło wzrost z ruchu z organicznych wyników wyszukiwania o prawie 37% w stosunku do poprzednich dwóch miesięcy.

Efekty dwóch miesięcy opieki nad serwisem

Jak realizujemy analizę widoczność w wyszukiwarkach i optymalizację?

Wypełnij niezobowiązujący formularz na dole tej strony

Wykonujemy indywidualną wycenę

Ustalamy warunki współpracy (zakres działań, czas realizacji) i wystawimy fakturę proforma

Po opłaceniu wystawiamy właściwą fakturę i przystępujemy do realizacji

Otrzymujesz raport PDF ze szczegółowymi wskazówkami co wymaga poprawy

Wypełnij niezobowiązujący formularz zamówienia, abyśmy mogli wycenić dla Ciebie audyt

FAQ

Co zawiera audyt SEO?

Dobrze wykonany audyt SEO zawiera wykaz elementów, które wymagają poprawy wraz z ich objaśnieniem. Lista ta dotyczy zarówno elementów on-site (analiza treści, linkowania wewnętrznego itd.) jak również off-site (analiza profilu linków, czy porównanie z konkurentami). Do poprawnego jego wykonania niezbędny jest dostęp do Google Analytics, Google Search Console, logów serwera oraz wykorzystanie zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Jak zrobić audyt SEO?

Samodzielne wykonanie pełnego audytu SEO (bez pomocy agencji) jest wprawdzie możliwe, ale niezwykle trudne. Najpierw należy posiąść wiedzę z zakresu dobrych praktyk SEO, następnie nabyć niezbędne narzędzia i nauczyć się z nich korzystać. Możliwe jest wykonanie audytu SEO w podstawowym zakresie za pomocą darmowych narzędzi, jednak nawet najlepsze przygotowanie merytoryczne nie zastąpi doświadczenia wyspecjalizowanej agencji SEO.

Audyt SEO strony internetowej lub bloga

Audyt SEO strony internetowej oraz bloga (do około 20-30 podstron) jest znacznie mniej skomplikowanym zadaniem, niż audytowanie dużego sklepu internetowego z tysiącami produktów. Dużo łatwiej przeanalizować strukturę takiej strony, linkowanie wewnętrzne, nawigację czy linki wychodzące. Optymalizacja treści także nie przysparza dużych trudności. W przypadku blogów należy jednak pamiętać o kilku charakterystycznych elementach, jak np. usunięcie tzw. zombie pages.

Audyt SEO sklepu internetowego

Audyt SEO sklepu internetowego oraz jego optymalizacja SEO nastręcza dużo więcej trudności niż ma to miejsce w przypadku małej wizytówki firmowej (szczególnie w przypadku sklepów z dużą ilością produktów. W grę wchodzą wówczas takie elementy jak paginacja list produktowych, cze brak unikalnej treści na podstronach produktowych oraz stronach kategorii. Często problemem jest również dynamiczne generowanie adresów URL i duplikacja treści.

 

Nasze marki