Nowy czynnik rankingowy Google?

Rich Snippet nowym czynnikiem rankingowym?

Kilka dni temu John Mueller z Google zapowiedział możliwość małej zmiany w algorytmie wyszukiwania. Być może będziemy mieli nowy czynnik rankingowy.

Mowa o oznaczaniu danych i Rich Snippets. Przedstawiciele Google wielokrotnie twierdzili, że wykorzystanie tych możliwości nie podniesie strony w wynikach wyszukiwania. Jednak z informacji przekazanych przez Johna Muellera wynika, że może to ulec zmianie.

Z biegiem czasu uważam, że to [znaczniki danych strukturalnych] również może stać się czynnikiem rankingowym. Jeśli rozpoznamy, że ktoś szuka auta i mamy do dyspozycji strony wykorzystujące oznaczanie danych, możemy stwierdzić, że są one dość użyteczne dla użytkownika. Nie musimy zgadywać czy witryna jest o samochodach.

Jednocześnie Mueller stwierdził, iż wykorzystanie Rich Snippets nie będzie dawało gwarancji wysokich pozycji:

W dłuższej perspektywie czasu, wykorzystanie znaczników danych strukturalnych zdecydowanie ma sens w takich miejscach strony, które są do tego przeznaczone. Jednak nie zakładałbym, że ich użycie spowoduje automatyczny skok pozycji w rankingu. Staramy się rozróżnić witrynę wykonaną dobrze pod kątem technicznym i witrynę z faktycznie dobrą treścią.

Dobre techniczne wykonanie strony nie oznacza, że jest ona przydatna dla użytkowników jeśli nie ma na niej odpowiednio dobrej treści.

Nie korzystasz z oznaczania danych strukturalnych? Właściwie to dlaczego?

Teraz trochę ode mnie. Choć jeszcze póki co Rich Snippets nie powodują wzrostu pozycji, to zawsze zalecam Klientom ich zastosowanie, ponieważ skutecznie podnoszą one klikalność w wynikach wyszukiwania. Tak czy owak, teraz można być przed konkurencją i zadbać o ten element jeszcze zanim zrobi to konkurencja. John Mueller twierdzi, że Rich Snippets nie będzie powodowało automatycznego wzrostu pozycji i że liczy się przede wszystkim treść. Wszyscy dobrze wiemy jak to wygląda w praktyce i jakie śmieci znajdują się w TOPach, dlatego tym bardziej warto podnieść swoje szanse na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania i już dziś zaimplementować na swojej stronie Rich Snippets 🙂

Obszerniejsza wypowiedź Johna Muellera na poniższych filmiku:

Bardzo słabySłabyŚredniDobryBardzo dobry (2 głosów, średnia: 4,50 na maksymalnie 5)

Loading...


O Mateusz Chorążewicz

W 2012 roku ukończył studia licencjackie na Politechnice Gdańskiej na kierunku Informatyka i ekonometria. Dwa lata później uzyskał tytuł magistra ekonomii na Uniwersytecie Gdańskim.

Pracę w szeroko pojętej branży SEO rozpoczął jeszcze w czasach licealnych, pod koniec 2008 roku. Początkowo jako copywriter, w późniejszym czasie brał również udział w kampaniach link buildingu. Po kilkuletnim okresie zagłębiania się w tajniki pozycjonowania, postanowił otworzyć firmę Jazz SEO oferującą usługi z zakresu m.in. katalogowania stron oraz audytów SEO.

W przeszłości prowadził kilka serwisów internetowych, w tym nieistniejący już Tolkien-World.info. W czasach swojej świetności był on trzecim co do wielkości portalem o tej tematyce w Polsce.

Poza pasją pozycjonerską, żywo interesuje się muzyką. Od wczesnego dzieciństwa gra na fortepianie, klarnecie oraz saksofonie. W 2012 roku rozpoczął studia na Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *